måndag 12 september 2011

Måndagstema/Mönster ..


Överallt bildas det Mönster ..
om vi är riktigt uppmärksamma och kollar riktigt noga :)

Jag delade min uppmärksamhet med fåglarna
på en gräsmatta, där just fåglarna intresserade
sig för en del fallfrukt ;)



 Trädgårdstomten som jag flitigt fotograferat
i ur o skur så väl som i "sommarkläder" log
lika brett sitt leende, fast repet till gungan brustit.


Han är gammal o sliten med mönster
som fullständigt dominerar, den alltid glade "Vaktmästaren" i 
ett av barnens trädgård ;)









20 kommentarer:

Malys krok sa...

Mange fine mønster i epler og i bladverket! Tomten din hadde mange mønster i sitt ansikt! Slike mønster får vi vel alle om vi blir gamle nok!
Fine bilder og mønster du har funnet! Takk for din hilsen! -Margit-

B i r g i t t a sa...

Gillar äppelmönstren :) Snyggt fotograferade!

Annemor sa...

Herlige bilder.
Takk skal du ha.

Ha en vakker dag

Rimkogeren sa...

Bravo. Jeg nyder billederne af de halvspiste æbler :-)

Inge sa...

Flotte billeder.. :-)

Kerstins foto sa...

Det verkar vara rena partyt för fåglarna och tomten verkar ha det rätt bra han med. Fina bilder till temat. :)
Ha det.

Rejen sa...

Fine mønstre du har fundet..;d

Lena sa...

Massor med mönster runt oss. Äppelbilderna är jättesnygga...och vilken fin trädgårdstomte:)

Elin sa...

Ja, mønstre er overalt om man bare ser seg litt om. Morsomt innlegg. :-)

Eli og Bella blogg sa...

Hei, stilig tomte og flotte bilder, veldig originalt. Ha en fin dag, hilsen Eli

Helene Orskaug sa...

Så mange fine mønstre du har fanget her!

Leovi sa...

Fun series, as the dwarf series of the block defective.

Lotta sa...

Vilka sköna höstbilder och visst kan man se mönster i dem alla.
Härligt fotat.
Kramizzzzzz

Pysselfarmor sa...

så vackra mönstrade bilder t o m äppelskruttar blir vackra hos dig ;-))

Melusine sa...

Spennende funn oppe i treet!

BP sa...

Hur du fick ihop dessa underbara (nja, ur fotografisk synpunkt då;-)) mönster är en gåta för mig med tanke på dina problem.
Lider med dig faktiskt - usch - grrrrrrr.

Du verkar ju gilla min blogg lika mycket som jag gillar din - så jag bjuder in dig imorgon till mitt tisdagsinlägg som bjuder på lite "lidande"... tror jag, om inte Tisdagstemat kommer upp med nå't roligare;-)
Kram och jag håller tummarna att du kan sova åtminstone lite i natt.

Mona sa...

Så uppmärksamt av dig att upptäcka äpplet i trädet. Vilken rolig form det har. Dina två foton på de halvätna äpplena är mästerliga! Tänk att det finns så mycket att studera i ett halvätet äpple.

anemonen sa...

Ah äppelmönstren är mina favoriter hur fina som helst och annorlunda tolkat som jag gillar.

Erik "Semlan" sa...

Så sant. Tittar man noga hittar man mönster i mycket, ja det finns säkert i allt. :-)
Ditt troll gillar jag. Du får väl ordna nytt gungsnöre. ;-)

Anette sa...

Sikke nogle flotte mønstre du har fundet i naturen.