måndag 19 september 2011

Måndagstema/Höst ..




Måndagstema/Hösten målar sakta om ..




Sakta, sakta målar Höstens pensel om i vår natur.
Den börjar varsamt med några penseldrag ...
Björkarna står först på kö och där ser man tydligt
vilken årstid som komma skall.


Allt som Sommaren gav lägger sig sakta till vila ..


Så poppar de fram, kastanjerna som är så fint att
ha i sin jackficka för både handkänsla/lugn och harmoni :)


Men ännu behöver jag inte klä på Hildur/Cykeln min
sina Vinterkläder .. fast grannen alltid har sina på :)



18 kommentarer:

Bildgatan sa...

Underbar höstserie. Jag ler åt din granne, eller mer hennes cykel och med den.

Det där första var något som jag märkte av i helgen, när vi satt ute hos goda vänner på altanen, eller på deras utestolar som stod på altanen. Äpplena njöt jag av nere i Linköping för någon vecka sedan även om de inte hunnit bli så där lockande röda. Det är vackert och än behöver inte jag heller klä på mig så mycket, även om jag tyvärr ofta gör det.

Inge sa...

Dejlige høstbilleder du viser her, der er så mange flotte farver. :-)

Annemor sa...

Så flott trekk sykkelen hadde of så vakre bilder med god tekst.
Takk skal du ha.

Ha en deilig septembermandag

Lena sa...

En jättehärlig höstkavalkad av bilder!

Erik "Semlan" sa...

Att ha en kastanj i fickan är inte dumt alls. Så len och fin. Få se om jag finner någon fin.
Du har hittat många snygga foton på din höstpromenad, även om bladen ännu inte fått så mycket färg hos dig (samma hos mig).
Jag gillar grannens påklädda cykel. ;-)
Tack för din kommentar, ja det blir väl höstbyxor på då. ;-)

Janne sa...

Nydelige bilder!!!
Og sykkelen med høstklær på var morsom:)
Nydelig bilde av bjørketreet som begynner å bli gult.
Ha en fin mandag!
Klem fra Janne

4U2 sa...

Vackra bilder!
Tänkte på att du kanske var sjuk ... hoppas du mår bättre nu!

Monica o Jacob sa...

Vilken läcker serie höstbilder, kastanjen påminner om när man gick i småskolan och samlade på dom;-))))
Ha det bra/KRAM

Mona sa...

Vackra höstbilder. Vilken härligt färgglad pläd och närbilden på bladet är suverän!

BP sa...

Härliga bilder och en mycket fötroendeingivande text: jag menar du låter hösten komma igång LÅNGSAMT:-)
Ettan och cykeln med de glada vinterkläderna är mina absoluta favoriter:-)

Malys krok sa...

Så flott strikket teppe du har! Nydelig! Fine, fargerike bilder! Den sykkeldresssen var da helt superfin! Takk for din hilsen! -Margit-

Pysselfarmor sa...

Hösten är vacker och snart kör jag MC:n till vinterförvaringen...då är det höst för mig - på riktigt ;-))

SigridfraEnget sa...

Härliga bilder! Kanske vinterklädsel till cykeln är något... :-)

ormbunke sa...

Tack för att få njuta av dina fina höstbilder. Ha de gott. Kram. Anita

Vilt og vakkert sa...

Heisann!


Dette er virkelig høststemning ;:OD)

B i r g i t t a sa...

Vilken fantastisk filt/pläd! Har du gjort den? Tänker alltid på Missoni när jag ser zickzack- mönster :)
Björkbilden är helt underbar och cykelkläderna är en konstform jag gillar skarp.
Jag gillar höstbilder mer än hösten själv ;)
Sköt om dig - kram!

Lille sa...

Takk for at jeg fikk vandre i din høst ;-)

Melusine sa...

Så fin høst du viser her!
Jeg kunne godt sittet der på benken med en kopp varm te og en god bok :)