torsdag 1 september 2011

Fredagstema/Lust till Kaffe ..



Fredagstemat är LUST .. helt enkelt.

Lust är en känsla som präglas av en stark längtan efter,
och uppfyllandet av, något som ger stor tillfredsställelse. 
Lust är förknippad med kroppslig njutning, 
även inkluderande intellektuell stimulans. 
(Wikipedia)
..............................

 Lusten till Kaffe ...
Njuter i fulla drag av en god kopp, starkt kaffe.
Lust(en) poppar upp lite när som helst under dagens timmar.
Frukosten har jag oftast Lust att parkera mig framför TV-n.
Kaffe, nykokt ägg och dagstidningen som grannar.. 

När nöden är som störst är kaffet som närmast ;)


"Himmabagat"  i Lustfylld miljö.
De ska va gött att leva.. annars kan de kvitta ..



Tala är silver, kaffe är guld :)

Så får man sig sån Lust att ta sig en sväng om.
♫ ♪♪ ♫ ♪•*¨*♫ ♪♪ ♫ ♪
Dagny, kom hit och spill,
oh, oh, oh, Dagny, fem droppar till.
Hör hur mitt hjärta sjunger trall dill dill.



 Så länge det finns kaffe finns det hopp ;)


 Man ska smida medan kaffet är varmt ;)

Så får det bli ..Tjingeling

17 kommentarer:

Kerstins foto sa...

Ja det här var ett väntat inlägg från dig, Pialotta. Jag vet ju vilken lust du har för kaffe. :) Tyvärr inget jag har lust till, men jag har en massa goda téer i stället. :)
Ha en fin fredag.

Mona sa...

Jag har förstått att du älskar kaffe men precis som Kerstin skriver är det inget för mig. Men jag kan ändå njuta av dina bilder!

Skaparglädje sa...

Här kommer en till so inte dricker kaffe, men det finns många goa tesorter att välja på i tebutikerna. Du har lust till mycket ser jag.
Trevlig Helg!

Anni sa...

Nämen är jag den fjärde som inte dricker kaffe här! WOW - ibland känner man sig ju totalt ensam som tedrickare!

Och där kom den ju igen - kaffelusten din - en lika självklar som snygg tolkning!

Erik "Semlan" sa...

Jag dricker kaffe! Din kaffelust går inte att missa. :-)
Läckra rader och fina bilder. Snygg tolkning.

Leena sa...

Snygg illustration av kaffelusten! Och lusten till kaffe kan jag förstå även om jag bara dricker det på morgonen. Men då är det GOTT!

Jah Hollis sa...

Jag upptäckte till min fasa vid frukostdags härom dagen (det vill säga cirka 12.00) att mitt kaffe var slut. Och inte orkade jag gå ut och handla nytt. Så jag fick för ovanlighetens ta inleda dagen med te. Inget fel med te, men kaffe är det inte.
”One mor cup of coffee for the road,
one more cup of coffee ’fore I go.
to the valley below”.
Bob Dylan ”One more cup of coffee”

Wildhearts sa...

Håller med fullt ut! Blev lite extra glad av den fina bilder på cafét där faktiskt påtåren ingår. Är inte så vanligt nuförtiden.

Lena o Tommy sa...

Vad vore väl Pialotta utan sitt kaffe. Kan inte säga annat än att tolkningen var riktigt kul:)) Snygga bilder!

. sa...

Så jädrans fina bilder!
Bilden på "kaffeskåpet" på cafét och även den nedanför med kaffe/bulle ute i solen...HELT otroliga!

Skönt med en kafferast här inne hos dej!
Ha d gott!
Kram, Jenni

Nett sa...

Tänkte på kaffe med som lust.. Gillar meningen, så länge det finns kaffe så finns det hopp :) Har kaffet intill mig nu... Ha en underbar Fredag!

Lena sa...

Så många fina bilder. Du håller dig till en och samma färgskala, snyggt!

Elisabeth sa...

Härligt med kaffelust! Tog en kopp på balkongen nyss och genast blir jag piggare! Ha dé!

anemonen sa...

Kaffe måste man ha och jag känner allt för ofta lust till en koppa eller två.

Pysselfarmor sa...

Läckra bilder...är dock en "lagom" kaffedrickare. Först efter frukosten tar jag en kopp, sedan efter lunchen och så blir det IBLAND (oftast inte) en kopp på eftermiddagen. Ja det är allt...

Beppan sa...

Ytterligare en tedrickare här - men uppskattar inte desto mindre dina bilder... Snyggt jobbat!

SigridfraEnget sa...

Lust til kaffe; jo, det kan man fatta!