torsdag 8 september 2011

I Like ..



 I Like ...

Det nya gränssnittet på blogspot gillar jag :)
..................................

Har du dålig fantasi .. gapar stort när du får ordet
på Fototeman .. Kollar genast in i Fotoarkiv för att
se om du har något passande foto för just det temat ..

Eller helt enkelt inte har möjlighet att springa runt med kameran
på stan eller något annat trevligt favoritställe ...
Varför inte plocka fram din kamera .. se dig omkring i ditt eget hem,
det finns alltid möjliga fotoobjekt :)
Det är bara din egen fantasi som sätter gränser.

Säkert har du någon dagstidning eller bok där
det finns häftiga bilder eller text som berör dig.
Ett fint sätt att länka till olika sevärdheter oxså :)




Min första fika intas framför TV4-s morgonprogram.
  Jag övar mig på olika inställningar i Nikon ..
Många bilder blir katastrof, men vad gör det ..
Bara att klicka och försöka igen.


Ganska så mörka bilder, men vad jag ville få fram
var TV-bilden i bakgrunden .. och lite sladdar
jag ville dölja ;) Inga bilder jag är stolt över,
men att experimentera är kul, så kul .. I Like.

Bonde söker fru har börjat .. två av de bönder som
jag tycker ska bli intressant att följa i Höst :)

I Like ...




Vad jag försöker säja är ..
Det ska va kul att fotografera, vinkla, ställ dig på höga höjder,
åla på golvet .. Ta foton uppifrån, nerifrån, i ögon höjd,
från sidan mm mm ..
Det finns möjligheter även i sitt eget hem eller andras.
Misslyckas du.. gråt inga tårar.. det finns gratis Fotoprogram
som Picasa och Photoscape som man kan göra en hel del i.
Man behöver inte betala dyrt (Photo Shop).
Jag har köpt Photo Shop Elements 8,
men hur ofta använder jag det ... verkligen inte ofta (kanske borde).
Alltid Kameran i Focus .. I Like :)






8 kommentarer:

Lena sa...

Du har så rätt. Alla bilder behöver inte vara perfekta. Man skall absolut leka med kameran. Fota allt möjligt. Rätt vad det är så dyker den där härliga bilden upp som man känner att man gillar.

SigridfraEnget sa...

Varje ord är sannhet!! Det finns mycket att gilla om man bara tittar... ;-)

Monica sa...

Helt rätt bilder behöver inte se ut som om proffs tagit dom, personligen gillar jag dom ej tillrättalagda amatörfotona bäst.
Just nu ligger min fotolust nere men den kommer väl igång igen.
Ha en bra dag;-)))
KRAM

Beppan sa...

Delar definitivt din inställning till fotograferandet! Måste bara lära mig att slänga bort de mängder av foton som inte blev riktigt som jag tänkt med mitt experimenterande - de tar ju enorm plats på datorn...

anemonen sa...

Ja här blir jag verkligen inspirerad. Bonde söker fru ser jag också på den här omgången. Och visst är det kul att leka med kameran. Jag tar bilder ibland från Tv och målar av.Ha en fin kväll

Anonym sa...

Visst är det roligt att fota! Häftiga bilder!

Carpe Diem sa...

Gäller att öppna upp gluggarna ;-)

B i r g i t t a sa...

Det jag tycker är särskilt mysigt med dina bilder Pialotta är att du hittat din nisch och gör dina "nischbilder" så himla bra. Jag är avundsjuk på alla som hittat sin nisch. Själv flaxar jag runt utan att ännu hittat MIN nisch.
Så kul att du har denna kreativa approach till fotandet! I like a lot :)
Jag hade nog inte heller köpt PS om det inte var för stor rabatt när jag gick en kurs :)
Men jag gillar det :)
kramen