torsdag 29 september 2011

I Like /Kivik ..


I Like/Kivik/Äppelriket :)



14 kommentarer:

Emma sa...

Har du smakat Kiviks äpplejuice? Så grymt god!

BP sa...

Läckert i minst tredubbel bemärkelse:-)

Monica o Jacob sa...

Ja i år är det mycket äpplen, ska göra mos på mina Åkerö som blir över.
Fina bilder på god frukt;-))
Kram

4U2 sa...

... och päron? :) Tänk att göra cider, egen, av allt det där:) I Like!

SoF sa...

Det förstår jag mycket väl P som i Pialotta. ;)

Vi har varit i Kiviks-trakten ett gånger och jag minns att det finns så vackra ställen där.

Glad torsdag!

Lena sa...

Underbara fruktfoton.

Erik "Semlan" sa...

Härliga foton. :-)
Verkar vara mycket frukt denna höst.
Inte dumt alls.

Anonym sa...

Så sugen jag blev på äpplen! Härliga fruktbilder! :-)

anemonen sa...

Oh ja och gott är det. Ljuvligt vackert med äpplen. Jag kan även rekommendera Briska med granatäpplen. Den går inte av för hackor.

Beppan sa...

Oj - kan känna doften ända hit... :-) Ljuvligt med äpplen - och särskilt egna förstås. Coop hade Svenska äpplen igår. Kände den go´a doften i hela fruktavdelningen.

Påminner mig om att jag måste ta reda på den sista omgången från vår trädgård...
:-)

Härligt frestande bilder. Förstår att du gillar...

Leovi sa...

Beautiful series of photos, I love those apples and pears.

Mimmi sa...

Dom gillar jag också :) och idag har man ätit äpplen ..men inte sådana förstås ..men det har varit riktigt underbart härligt väder idag .. så ett äpple var gott att äta då :) Vi har varit ute precis hela dagen ..det gäller att passa på när det kommer sådana dagar :)
kram/Mimmi

SigridfraEnget sa...

Godaste som finns; cider från Kivik! Härliga bilder

B i r g i t t a sa...

Me like too! Både päron och äpple - dock inte äpple i vinform för det får jag fruktansvärd huvudvärk av märkligt nog.
Din päronbild har ett gyllene skimmer :)