onsdag 14 september 2011

Fototripp ..


 Jag tog "Hildur" & Lilleman Canon ut på en Pedaltur ..
 
Onsdagstema/Fototripp


Cyklade förbi ett Rönnbärsträd ..
Visst är det vackert när Höstens pensel börjar måla om ..


Alldeles utanför Äldreboendet Amalia där
min mamma bor, stannade jag till ...


Små äppelfrukter som egentligen ingen ser..
speciellt om de som dessa har rasat ner
och försjunkit i halvdvala ;)




Jag har inte sett någon fågel med förtjusning
mata i sig .. kanske är det förbjuden frukt, vad vet jag ..



13 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Surt sa räven om rönnbären kanske vildapeln är likadan;-)Det var inte måttligt med frukt som blåst ner.
Ha en bra dag/KRAM

SoF sa...

Men så fint det var där på uteplatsen...på nåt sätt...
Stenläggningen ser ganska ny ut, bänkar och bord med patina, å så alla dessa äpplen. Nästan som ett konstverk, tänker jag.

Lena sa...

Vilka jättefina höstliga bilder! Jättevackert!

4U2 sa...

Vilken tripp! Ja, nu är hösten tyvärr här. Men dina bilder är vackra!

. sa...

Håller så med SoF...Ett naturens konstverk, med gammalt och nytt som blandar sej i ljuvliga färger!
Otroligt fina bilder..

Kramis, Jenni

BP sa...

Vilken tripp du har gjort!!! Åsså har du lekt med svampar också!!!

Mimmi sa...

Dom kan du skicka till mig .. jag behöver äpplen nu ..det är båda fåglar och ekorrar som med stor förtjusning tar för sig av dom ..men de måste vara skalade .. annars så vill de inte ha dom ;)
kram/Mimmi

B i r g i t t a sa...

En riktig höstrunda bjuder du på. Gillar fallfrukten tillsammans med det åldrade träet - en FOTO trip i njutning bara det :)
Ha det gott - snart "ses" vi igen i I like :)

Anneli Esséus sa...

Riktiga höstbilder, ljuvliga färgskalor. Helt andra än på sommaren. Vilken tur vi har som har alla dessa årstider. Fast vintern kunde gott vara lite kortare!

Erik "Semlan" sa...

Det blev ju en fin fototripp. :-)
Hösten känns verkligen i dina fallfruktsbilder.
Antar att även fåglar väljer vad de äter? Mycket rönnbär! Blir det inte mycket snö då, enligt bondepraktikan? ;-)
Kul tripp du bjuder på.

SigridfraEnget sa...

Oj! Dom är nog sura dom där... Men bilderna är snygga!!! :-D

Anni sa...

Riktiga höstbilder - jag som går barfota i sandaler än! Vacker tolkning du bjuder på.

Och nej, det kom inte hem något vin från resan, inte den hör gången. Vi flög med Ryanair och hade inte plats för vin i packningen. MEN jag har ju varit där förr, med bil ... need I say more?

Pysselfarmor sa...

Så vackra bilder! Kreativt den översta med kaffebönor och hela nejlikor!
Hösten är härlig! Härlig fototripp du fick!

Jo jag har Photoshop och kan det - jobbar med det. MEN min bild med gräs mot den rosa himlen var INTE redigerad i Photoshop. Använder det sällan privat....tycker att bilden ska "formas" i kameran.......