onsdag 24 augusti 2011

Onsdagstema/Ha Ha ... Ha, ha ..


Onsdagstema/Ha Ha .. ha, ha, ha ..
Ett gott skratt förlänger livet :)
 Det skulle de vetat om ;)
Jag har alltid kameran med mig och då är det
verkligen lätt att bli "Fotomodell" utan vetskap :)
Det tar tydligen på krafterna att gå på Kiviks Marknad ..
En del blir ordentligt "nockade" av värmen eller var det ... ;)


Andra har ingen aning om att de just gör 
reklam för sin stad ;)


Folksamlingar tätt bakom .. Klick, klick ;)
Jag fotograferar ogärna framsidor på helt okända människor.
Då ska det vara på långt håll och mycket redigering efteråt ::







... men man kan ju själv hamna på bild i den mest
pinsamma situation .. att ta sig ett bloss är inte "Modernt"
och helst av allt ska man dölja sina laster från omgivningen.
Mannen fick sig ett gott skratt när han klickat .. "Ha, ha, ha ..
där fick du" .. 
(Jag  klickar ofta  honom i de mest pinsamma vardagsbestyr :))
Sedan försvann han fort in från balkongen med min reservkamera ;)

Riktig cooooooling eller tuffing eller hårding
minst sagt.. Ha, ha, ha, ha :))))



12 kommentarer:

BP sa...

Här kan man inte göra nå't annat än asgarva!!!
Dina bilder är så himla roliga och tillsammans med texten så blir det ännu bättre - ungefär som hos mig då;-)
Plåtar aldrig främmande människor framifrån, vågar helt enkelt inte. Undantag: om de ber om att bli fotade.
Stort tack för din fina kommentar his mig å kul att du inte heller tycker att en magnetkamera är skrämmande.

4U2 sa...

Gillar verkligen bilderna (har man varit där kan kan spana efter om ens bakdel (?) finns med, ha,ha,! Numera stoppar jag nikotintuggummin i munnen ... men folk klagar på det med ...
sv: ja, tänkte ha den igen till fredag/lördag ... skall försöka hitta ngt sätt att kunna lämna sitt bidrag som med link och så men jag är väldigt okunnig vad gäller datorer ... samt att min dator är seg men annars får jag fixa det manuellt! :)
Välkommen då!

SigridfraEnget sa...

Härliga bilder!!På Kiviks marknad skulle jag gärna ha varit.

Agneta sa...

Du är så oerhört på hugget alltid...!!! Jag beundrar din kreativitet och din förmåga att fånga ÖGONBLICK!
Kramkram

Mimmi sa...

Jag har aldrig varit på den marknad ..men skulle jätte gärna vilja det :)
Ja nu för tiden får man nästan gömma sig om man skall röka ... man känner sig som en brottsling ibland.
kram/Mimmi

Charlotta sa...

:D Det här är bara för härligt! Inte ska jag vara moraltant och kommentera ciggen, den avslutande bilden ÄR cool.

Pysselfarmor sa...

Bakdelar av alla de valörer...ägarna skulle bara veta....de skulle inte ha ha då ju ;-)

Erik "Semlan" sa...

Här var det fullt med ändalyktor!
Varför inte framsidan? Visst, i en del lägen kanske det inte är så lyckat. Men ta Kiviks marknad, en institution som samlar folk från när och fjärran. Om några hamnar på ditt foto, vad gör det? Det knäpps kort till höger och vänster och det facebook-as och mobilfotograferas. Men, du föredrar ändalyktor, kul.
Men dina bakar är roliga, LOL roliga. Det kanske inte bara är skånska ärslen, där finns kanske flera nollåtta-bakar också? ;-)
Mycket jeans. ;-)
Så fotot på den tuffa cigarettbruden. ;-) Mer jeans...
Läckert inlägg och tack för din kommentar. :-)

B i r g i t t a sa...

Så fick jag då äntligen vara med på Kiviks marknad. Det är nog den enda i Skåne jag inte varit på. Jag ler hela vägen ner längs bild och text ... ha ha och finalen är perfekt (trots ziggen) :D
Du är bra på att få till det Pialotta!
kram

Mona sa...

Här var det många härliga bilder. Jag tycker det är väldigt kul att studera hur folk klär sig.

Nettan sa...

Coola bilder på alla "bakar"
Visst är det kula att studera folk, det tycker jag också.

Jag har också rökt i MÅNGA år. slutade för ca 6 år sen.
Det var skönt. men "röker" ibland i mina drömmar.
Man blir inte klok på hur det blir ibland...

Hoppas allt är bra hos dig KRAM

Anni sa...

Oj, vad med rumpor! Tänk om de bara visste ...