torsdag 25 augusti 2011

I Like .. Litet pittoreskt café:)


I Like .. Små, pittoreska Caféer ..
De där som kanske inte ger så mycket sken av sig.
De som man helt plötsligt upptäcker på sin promenad
en dag och som funnits alldeles nära en lång tid, men ...

I ett gammalt hus längs med min promenadväg i en gammal
portuppgång leder en gammal trappa mig upp :)
TeaPot står det helt tydligt både skyltat, med handskrift, utanför
porten och längs med uppgången.
Ett Tecafé med massor av olika téer tänker jag
och är inte nämnvärt intresserad, men jag blir glatt överraskad :)


Inte bara många olika Tesorter, 
utan oxså olika sorters kaffedrycker och mer därtill.


Kakor/Smörgåsar/Pajer/Pannkakor/Olika sallader mm.
Trevligt inredd med gamla möbler, rutiga dukar av olika slag,
design på Koppar/Fat och bestick  (Nostalgi).. verkligen udda
uppdukat på borden som ger mig en hemtrevnadskänsla direkt,
när jag stiger in genom den gamla dörren:)



Jag beställer deras goda pannkakor 
med vispgrädde och två olika sylter.

Med kaffe i koppen (Svart denna gången), pannkakor
snyggt serverade och en bästa vän som "pratsällskap",
vad kan man mer begära än att njuta av stunden :)

På ett litet bord står en STOR kopp, bredvid
en Gästbok som vi så klart signalerade vårt besök på TeaPot :)

Vid fint väder kan gäster sitta ute oxså.
Caféet ligger alldeles lagom bredvid en storgata (gågata) i Kristianstad,
så du kan se flanörer strosa omkring på din fikarast.


Det blir alldeles säkert många kära besök
TeaPot framöver ...


Här kan du se flera alternativ i Kristianstad,
där du kan Fika/inta din lunch eller middag.

9 kommentarer:

Leena sa...

En sån pärla till café du hittat! Låter verkligen hemtrevligt. Inte konstigt att du gillar det!

SigridfraEnget sa...

Vilket trevligt ställe!

4U2 sa...

Vilken tur du gick in, det verkar riktigt trevligt!
sv: jag klickade på din ena kommentar och kom till en sida med link-gubbe på och "sidan kan inte hittas" ...?

Leovi sa...

Nice pictures. Excellent exquisite framing and focusing with an excellent light.

Erik "Semlan" sa...

Verkar vara ett perfekt ställe att ta en fika på. Är själv inte heller någon stor teadrickare. ;-)
De där tunnpannkakorna med sylt och grädde ser jättegoda ut!
Härliga bilder och bra tips. :-)

Twiggy sa...

Härligt cafe och härliga bilder!

Mona sa...

Så trevligt och gott det ser ut. Gillar udda caféer. Pannkakorna ser så läckra ut att jag genast blir sugen.

Beppan sa...

Förstår att du gillar detta mysiga ställe!! Fina bilder!

B i r g i t t a sa...

Vilken fin reklam och så inbjudande du skapat detta - me like a lot!
Kreativa företagare må jag säga - bara trappan upp med skyltarna :)
Finfint jobbat och vackra bilder som alltid hos dig.
ha en skön söndag!