tisdag 16 augusti 2011

Ordlös Onsdag/Sommarsammanfattning .. Hmmmm

16 kommentarer:

Pialotta sa...

Med en bild en sammanfattning på en Sommar.. det går inte.. men FIKA det har jag/vi gjort en hel del alldeles för mycket nästan.. på bilden nyttigt, men det har blivit alldeles för mycket onyttigt ;)

Pysselfarmor sa...

Det är gott med fika av alla de slag ,-)

Måste nog berätta för dig, trodde att du förstått det eller läst om det på min blogg....att jag är uppväxt i fjällen (södra Lappland) och har gården kvar och försöker vistas där så mycket jag kan.

Men jag bor inte där.....jag flyttade 1968 på grund av arbetsbrist.

Jag bor i Stockholm (Tumba) och jobbar i sta'n...men absolut tycker jag att fjällen är bäst-ger mig kraft, njutning, avkoppling ja,allt.
Kommer att vistas där mera när jag blir pensionär, men kan inte tänka mig att flytta dit. Har barn och barnbarn i Stockholm och de vill jag gärna umgås med så mycket som möjligt. Dessutom vill jag utnyttja stadens utbud på utställningar, konserter o dyl - det finns ju inte där.

Mona sa...

Fika hör definitivt sommaren till och det här ser jättegott ut.

Bildgatan sa...

Även här har det blivit mycket fika och då håller jag mig gärna till det du serverar på bilden (och godis) inte mycket fikabröd, inte annars heller.

Den kvällsmackan skulle jag absolut inte tacka nej till.

Sandbergs Fotoblogg sa...

Självklart måste man njuta av det goda, och så kan man ju istället äta lite mera nyttigare på hösten så jämnar det ut sig.
Mumsig bild och man blir ju faktiskt fikasugen nu fast jag nyss ätit lunch här i Singapore, men kaffe på maten tror jag att det blir nu.
Ha en bra dag!

LissenTo sa...

Fika är gott, men jag har också en förmåga att dras till det onyttiga.

Igår åt jag blåbärsbakelse :-)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Lissen

bokhyllan sa...

Fikastunder på sommaren. Ja, en hel del sådana stunder blir det allt... =)
Ha det fint. Kram.

Cecilia Artista sa...

Gott med en skön fikastund Pia-Lotta!
Jag förstår att du haft många sådana i sommar!

4U2 sa...

Hade den funnits IRL bredvid mig hade hälften redan varit i ... min mage. Dags för min lunch! :)

Laila sa...

Men fika hör sommaren till. Jag tycker det kan vara en sammanfattning det med

Kerstin sa...

Visstär det härligt med allt gott att fika och äta på sommaren. Jag tror att allt är dubbelt så gott under sommarmånaderna.

anemonen sa...

Det känns fint att jag inte är ensam om att ha fikat för mycket i sommar. Både nyttigt och onyttigt. Mest det sistnämnda. Det hör semestern och sommaren till. Man blir som förbytt av glädjeyra när sommaren kommer. Det får bli längre och fler promenader i höst. Ha de fint.

Ezter sa...

Fika är gott :) Ja, nog har det regnat en del i sommar! Vräker ner just nu!

SigridfraEnget sa...

Fika er noe deres svensker gjør utrolig bra! Ingen over, ingen ved siden. Njuta

Anni sa...

Rediga mackor! Jag har ju också konsumerat en hel del i sommar - ruskigt mycket vin har det blivit. Åker man till Italien och Tyskland så... MEN jag hade 10 vita dagar på Gotland!

Anonym sa...

KAN man fika för mycket? NÄ, om man gör som du och väljer "nyttigheter" också lite då och då så är fika en toppenbra idé tycker jag! Så fika på du!!!