onsdag 10 april 2013

Stentufft i Onsdagstema ..


Stentufft att invänta en riktigt varm o skön Vår 2013 ...
Ta sin första kaffe ute där ...

Här är en som njuter i solen i alla fall ... står sovande o drömmer säkert sött :)



Stentufft att bara gå förbi på sin promenad i Tivoliparken ...
Inte alls ha lust att sitta ner o njuta ... alldeles för kallt :(


I dammarna ligger fortfarande isen på vissa ställen, men här
har i alla fall fåglarna letat upp en fristad ...


Igår var det verkligen Stentufft att ta en långrunda med kameran i hand ...
Tog inga vantar, för så klart trodde jag att det inte behövdes.
Kallt i vindarna och endast så där 5 grader plus, men kändes som minusgrader :(


Fridfullt ankpar som tycks njuta av tillvaron,
 fast det varit Stentufft för alla fåglar denna långa Vinter.

7 kommentarer:

Lena sa...

Jättefina bilder från din vårpromenad!

Anita - Malta sa...

Vilka fina bilder !! Ser härligt ut där på promenadvägen som slingrar sig utmed vattnet. Tids nog sitter du där på en bänk i Tivoliparken och njuter. Men den långa väntan kan kännas stentuff. Ha det bra eftermiddag Pialotta och glöm nu inte vantarna när du går ut ;-)

amo sin blogg sa...

Nydelege bilde !!
Det er nok kaldare enn me trur. Og det er litt skummelt
om våren, lett for å bli nedkjølt og sjuk..

Ynskjer deg ein fin onsdagskveld.
Anne-Mari

BP sa...

Usch, jag fryser med dig. Med andra ord är du alltså en stentuff tjej. Kul att gå på promenaden med dig (framför skärmen vill säga). Kunde då konstatera att ni för en gångs skull inte ligger före oss ang. grönska. Här är lika brunt som hos dig!

Anni sa...

Stentuffa Pialotta tar kaffemuggen och kameran men glömmer handskar ... i helgen lär de inte behövas! Jag kan faktiskt känna hur fingrarna stelnar när jag ser din fina vårpromenad!

anemonen sa...

JOdå handskar måste man ha om man skall på promenad. Det är därför som jag inte har fotat så mycket utomhus än. Jag avvaktar tills jag kan vara utan vantar. Finfina bilder blev det trots frusna fingrar. Ha en fin helg.

Anonym sa...

Stentufft eller inte, du fick fina bilder trots kylan.