tisdag 9 april 2013

Kaos... riktig Kaos i Tisdagstemat :(



Kaos i Tisdagstemat ...

Kaos när man beställer en Pizza
och blir serverad så här ;)

En helt annan sak är att min "Hilda Datorson"
spelar spratt med mig mest hela tiden.
Det kan man kalla Kaos i hjärnsystemet :(
Så många timmar jag försökt att reparera
alla fel, avpolleterat massor och nyinstallerat
om vart annat... slängt en massa skräp, skippat
Avast (som störde så mycket och var nästan omöjlig
att avinstallera) ... Klickat in AVG antivirus
både på mobilen och datorn ....

Diskdefragmenterat ... startat om mm mm ....
Hoppas verkligen "Hilda" håller för trycket en liten stund till
i stunden och framöver för det blir verkligen Kaos annars.


Jo, så kan det bli ... riktig Kaos i hjärnkontoret både på datorn
och på mig själv ;)




12 kommentarer:

Göran sa...

Sista bilden såg jag nog ut i huvudet efter att datorn slocknade och jag fick ingen kontakt alls. Som tur var hade jag gjort en backup sammadag så jag förlorade inget. Nu håller jag på att lära mig 8, och det är kaos också.

Violen sa...

I högsta grad kaotiskt! I mesta laget för att man ska palla med det! Hoppas det löser sig!

Anonym sa...

Oj, så mycket kaos, jag hade gett upp för längesedan. Snygg dukning, hehe... kanske inte det "finaste" stället i stan. Gillar dina sista bilder, den rostiga taggtråden och det otäcka huvudet. Ser ut som från någon skräckfilm med en massa maskar... huuu

Lena sa...

Låter som det varit lite kaos hos dig. Hoppas det löser sig.

Cecilia Artista sa...

Mycket kaos hos dig men tänk så här - det blir alltid bättre dagar!

Avast fungerar riktigt bra hos mig, ja än så länge!

Malys krok sa...

Ikke særlig velsmakende den pizzaen. men fin fat!
Sannelig kan det bli kaos i hodet iblant.
Er det du som er kunstneren bak hodet?
-Margit-

Freja sa...

Min dator fick dra sin sista suck igår... inget att göra åt när det är hårdvaran som krånglar på en bärbar dator... Så skönt att slippa det kaoset nu!

anemonen sa...

Härliga bilder på kaostemat. Gillar speciellt sista bilden. Jodå det är inget aprilskämt att jag inte har FB längre. Tyvärr blev det så att jag bestämde mig för att avsluta det. Det är inte pga mina vänner som samtidigt var mina sk bloggvänner som jag gick ur för ni kommenterade och var trevliga. Det var framförallt pga släkten. Så nu vet du varför. Känns faktiskt inte så dumt för nu kan jag lägga mitt krut på att läsa bloggar lite noggrannare. Nu kommer sommaren och då vill jag inte sitt för mycket inne med datorn. Vi får hålla kontakten i bloggosfären istället. Ha en fin afton.

Carro sa...

Sista bilden var ju riktigt cool ju!

B i r g i t t a sa...

Blir nyfiken på sista bilden :)
Tänkte faktiskt på dig när jag såg temat. Hade ju samma problem innan jul ;)
http://fotochip.wordpress.com/2013/04/09/foto-kaos/

Anita - Malta sa...

Kaos, kaos och åter kaos !! Dina bilder och din text förmedlar oredan väldigt klart och tydligt. Fel krog kan man kanske överleva. Då vet man att man ska välja en annan nästa gång. Men datastrul kan man bli knasig av för mindre. Gillar verkligen dina bilder. Kaos i hjärnkontoret är inte det lättaste att sätt på bild. Ha en skön fortsatt vecka Pialotta !!

Pysselfarmor sa...

Retfullt och irriterande är alltid datorkrångel. Förhoppeligen ordnar det sig. Sista bildvalet är perfekt!