tisdag 16 april 2013

Människor i Fokus i min stad ..




Lugna o fina genpromenader kan jag utnyttja
genom att ta en genväg till Tivoliparken .... 
Där spankulerar Människor dagligen alla Årstider :)




MEN först måste jag passera "renoveringsobjekt" alldeles
utanför, på baksidan av det hus vi bor i.
Människor som jobbar dagligen med vår stad i förändring.




Människor i arbete, människor som dagligen gör vår stad
till vad den är o ska bli ...


Breddar vägar ... inkörsel o utkörsel ...
Allt för Galleria Boulevard till slut ska framhäva vår Handelsstad.


Går jag senare en helt annan väg hemåt ... tja där kan
man glädjas åt att bygget (Galleria Boulevard) har kommit
så här långt nu ... stort parkeringshus mm mm.
Många Människor i arbete (vilket är fint i sig).




Är du sugen på att se fler människor i Bild ...
Då kan du vända blad i Tisdagstemat :)

14 kommentarer:

Violen sa...

Så trevligt upplagt! Vi får en inblick i människors vardag på promenadvägar och i arbetet med byggnationen i staden! Gillas!

Annemor sa...

Hverdag og mennesker er en uslåelig kombinasjon, også når det gjelder bilder.
Takk skal du ha :)
Ha en flott dag.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2013/04/16/mennesker-i-bildet/

Anonym sa...

Det första jag fastnar för är att Domus finns kvar i Kristianstad, det är inte ofta man ser den skylten numera :0) Fina bilder från promenaden, det är sådana här bilder jag gillar, som visar vardagen och ögonblicken. Våga ta fram kameran och fota folk, man behöver inte trycka upp den under näsan på dem för att få en bra bild :0) Ha det gott!

B i r g i t t a sa...

Den tredje bilden andas mycket lugn och paret ser ut att njuta av stunden :
Ha en fin dag!

Annika sa...

Roligt att följa människorna på deras vandring i ett landskap som på allvar börjar möta våren. Visst är det Domus huset i Kristianstad. Känner igen det man kan inte helt placera om jag är i rätt stad.

ps, jag håller med dig. Det finns ingen regel som säger att jag inte kan ha mer än en bild till temat. Jag har haft mer än en någon gång. I dag blev det dock extra svårt för det bubblade av roliga bilder jag ville lägga ut.

Carro sa...

Jättebra bilder!

Pysselfarmor sa...

oj oj så mycket det renoveras och byggs i din stad! Skönt då att komma ifrån den "oroliga stråken" och komma iväg till Tivoliparken.

Anita A sa...

Intressant bildsvit från din promenad i Kristianstad!

anemonen sa...

Gillar din kavalkad av bilder från staden jag gillar. Skall bli spännande att se när bygget är klart. Jag kommer nog inte ner där förrän i juni och då har det säkert hänt en hel del med det.
Ha en fin afton.

BP sa...

En stad i förändring skulle jag vilja säga. Än en gång - det är så himla kul att se din älskade hemstad med dina ögon och dagsfärska bilder där det händer nå't. Bra gjort Pia-Lotta!

Anita - Malta sa...

Att följa med på en liten promenad med dig känns alltid väldigt spännande och kul. Mycket verkar hända och förändringar är på gång. Blev inte så lite förvånad över Domus skylten. Trodde den kedjan var borta och förbi sedan länge. Ser ut att vara fina promenadvägar mot Tivoliparken. Förstår att du gärna väljer att gå där. Ha en skön fortsatt vecka Pialotta !!

Marit Johansson sa...

Mycket utveckling där hos dig, fult med byggarbetsplatser men om du kommer fram till den fina parken sen är det ju värt det. Jättefina bilder på människor ute i parken!

Mona sa...

Underbara bilder från strandpromenaden. Tittar sedan på alla fina hus i din stad och så plötsligt får jag se Domus. Man åka till stad efter stad efter stad och nog hittar man "samma" fula byggnad överallt. Ett Domus och ett Tempo skulle det finns i varje stad. Ska bli spännande att se när Galleria Boulevard är färdigt.

Kakan sa...

Det första jag också fastnade för var Domusskylten för det var så länge sedan man såg en sådan...
Kul sätt att göra med bilder så vi fick en promenad med dig...
Gillas!
Vårkram Kakan