måndag 1 april 2013

Min Påsk ... Triss med lite Bonus ..


Min Påsk på Fototriss ...

Skulle kunna lagt upp en himla mycket Påsk, men Triss är Triss ..
Hela vår Helg har präglats av Barn & Barnbarn hemma hos oss,
men att välja tre bilder ? ... Förtjusande vackert Påskägg som
Lasse Åberg satt sin prägel på ... dessutom fyllt med läckra chokladägg :)

Lilleman Elias var snabb i badrummet med sminkpenslar ...
Är det Påsk så är det ... ser ut som han fått världens blå/bruntira
och med rouge på kinderna så blir det lite som Påskgubbe i rar förpackning :)



Vi hade nattgäst och var barnpassare åt Tuvan  Påskafton till Påskdagen :)
Självklart var Påskägget i centrum, fast en himla massa aktivitet båda dagarna ..



Som Bonus .... Konstrunda vad är det, när vi har våra
alldeles egna konstnärer ;)


April April .. luras lite .... för här kommer ett par extrabilder, ha, ha ...




Strålande vacker Påskdag i mina trakter ... så oxså denna 1 April
och Annandag Påsk, vy från vår balkong :)


15 kommentarer:

Marit Johansson sa...

Ni verkar ha haft en helmysig påsk, fina bilder.

Gunvor sa...

Härligt påskfirande ni haft med barn o barnbarn. Men nu är det över igen..och sen blir det till att vänta på en vår som lär dröja. Kalla nätter gör att det inte tar nåt på snön som ligger packad med is över.
Men solen skiner varje dag. Härligt fast jag kan inte sitta i solen när jag äter min medicin. Men ute måste man kunna vara ändå.
Ha det härligt nu och snart är det vår hos dej. Kram Kram!

Gammelsmurfen sa...

Aha så du skaffade ett Åberg-ägg. Såg dom men det blev aldrig av...

Agneta Svensson sa...

Alltid lika kul att titta in hos dig... Det är svårt att få tiden att räcka till bara... jobbar ju fortfarande 100% utanför himmet... men snart så...
Mina avsikter är att gå ner till 60% eftersom jag vill dela vardagen med min älskade man så mycket som möjligt. Han är ju numera PASSIONÄR! Ha det gott vi ses på Maxi... eller någon annan stans i vår vackra stad! Kram och ha en gó vicka.

Anonym sa...

Ser härligt ut :)

Jah Hollis sa...

Verkar ha varit en fin helg i Kristianstad.

Meta sa...

Härlig kille med påskägget och nymålad. Bättre göra som flickan måla tavlor till
mor och far föräldrarna.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Mias Mix sa...

Vilken mysigt påsk ni verkar ha haft! Och Lasse Åberg-ägget är supersnyggt!

mammakero sa...

Härligt med både en målad påskgubbe och konst i påsk utan att behöva resa iväg! Härlig påsk har ni haft!

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma sa...

Såg ut som en hel mysig påsk.

Carita Liljendahl sa...

Gemenskap och färger i massor! Och någon som kanske föräter sig på godis, men det är påsk bara en gång om året. Fina bilder!

BP sa...

En strålande fin påsk med andra ord! Å du behövde inte ens åka till Österlen för konstrundan;-)
Dina barnbarn är så fina!

Anni sa...

TUR att du skrev att det var smink - jag var övertygad om att det var godis upp över öronen!
Vilken myspyspåsk du haft!

Elisabeth sa...

Vilket fint påskägg av Lasse Åberg! =) Gillar hans motiv =)

LissenTo sa...

Du är så engagerad och gör så mycket för din barnbarn. Så uppskattad ni måste vara, av både barnen och föräldrarna.

Hann inte bli lurad i påsk, låg mest i kammaren, ska vara av dej då Lotta.
Men det tyckte jag inte riktigt.

Konstrunda, sådant brukar vara kul, hoppas mannen din tyckte det också, så du får med honom fler gånger :-)

Kram Lissen