fredag 13 januari 2012

Fredagstema/Intressen en Fredag ..

Fredagstema denna Fredag är Intressen.
Intressen en Fredag för mig ...

Fotografering är för mig mitt största intresse ...
Med kameran till hands.. Alltid.
Här är det Mobilkameran som fått jobba.
Finns alltid med vid matlagning så väl som ute i vimlet :)

Fredagen är något speciellt eller ja, då menar jag mer
fredagskvällen. Mannen kommer hem från en veckas jobb,
lite sliten och trött, men glad för att det just är Fredag :)
Ibland händer det att vi kör direkt till Maxi stormarknad och
veckohandlar ...


 Oftast när vi avklarat inköpen tar vi en Fika i Maxis
helsköna Cafeteria .. Där frestas det med så mycket gott :)


Nya fräscha Tulpaner var Fredag är ett måste :)
Ett av mina intressen är just Blommor.



Att laga något extra gott på Fredagskvällen har blivit en vana..
Ett glas rött gifter sig utmärkt som sällskap med den goda maten :)
Att Laga Mat är ett annat stort Intresse.

Vi kallar det Fredagsmys som de flesta andra ;)




Ska tillägga att för det allra mesta gör vi våra inköp på
Lördagsförmiddagen, men nu har det hänt med alla helger på Fredagen.

Musik intresserar mig och det har alltid varit ett stort Intresse.
Så oxså en Fredag ..




28 kommentarer:

eli bella sa...

For en herlig fredag dere har, litt det samme her og. Ha en fin aften.

Monica o Jacob sa...

Intresserad av det ljuva livet med andra ord;-))Nu blev jag sugen på en semla får åka ner till byn och köpa ett par.
Det blev mycket konstiga länkar i din kommentar hos mej?;-)))
Ha en skön helg/KRAMEN

Leena sa...

Visst är fredag en härlig dag! Den bästa på hela veckan. Vi har lite samma rutiner men handlar aldrig på fredag. Men något gott lagar vi ihop, jag är inte så speciellt intresserad av att laga mat men tillsammans går det bra. Vacker färg på dina tulpaner!
Ha det gott och njut av din fredag!

Gerda-Thyra sa...

Fina bilder och underbara intressen!
Ha det så skönt på din cykeltur med din mor!

Beppan sa...

Fredagsmys med fräscha blommor, ljuv musik, en god middag med ett glas rött eller vitt därtill kan aldrig vara fel! Särskilt om man har en hel helgs ledighet framför sig...

Skaparglädje sa...

Önskar dig en mysig fredag!
Kram!

SoF sa...

Trevligt inlägg Pialotta!

Glad fredag och Trevlig helg
önskar SoF

Mimmi sa...

Jag kollade efter Semlor...Efter jag har kollat på din blogg ..men än har jag inte köpt några.. två stycken 35 kr.. lite för dyrt tyckte jag ..det var på Maxi här i stan som de hade det priset.
kram

Rantamor sa...

Skönt inlägg med hogklassiska foton som vanligt...
och just fredagar är ju något speciellt..håller med dig.
God mat är ju också ett intresse för mig...roligt att kocka...

Men idag blir det inte mycket kockande...
kom inte ens till affärn idag...
ligger pall med en trilskand rygg...tur man kan ligga å blogga me...

Ha nu en underbar helg med maken....

BP sa...

Kul att du tolkade temat med tyngdpunkt på just fredag. Smart!!! Det ska jag fundera över tills ikväll...
Åsså fastnar jag absolut på sista bilden. Är det en gammal hederlig skivspelare eller en nymodig usb-variant. Fin är den hursomhelst:-)

Anni sa...

Meeeen Pialotta! Semlor redan! Och en fredag! Oj oj oj!

Tänk att ingen har skrivit en låt om semlor än? Korv finns det ju flera sånger om ...

judotter sa...

Många intessen är det...
Du firar verkligen fredag - dagen före fridagar..

Nilla sa...

Många och härliga intressen. Fredagsmys blir det inte för mig...ännu en natts jobb väntar. Men sen blir det lördagsmys, istället. Och nästa vecka är jag ledig så då ska jag köpa årets första tulpaner att njuta av.
Kram

Erik "Semlan" sa...

Du verkar njuta, härligt!
Snygga bilder.
Fredagsmys är inte dumt alls.
Vilken härlig gammal skivspelare på sista fotot. :-)
Jag har ännu inte smakat på någon semla. ;-)
Tycker det är lite tidigt.
Du får ha en mysig fredagskväll.

Nett sa...

Mysiga Fredag :) Hoppas att ni får en fin kväll. Här blir det inget annat än jobb hela helgen lång för mig. Mannen är däremot ledig så han får passa upp mig med kaffe och mat :)

Ser gott ut med semla till kaffet där.. :)

B i r g i t t a sa...

Du gör så trevliga inlägg Pialotta och jag fattar inte hur du kan vara så smal och vara en sån gottegris ;)
fast jag vet ju att du cyklar flitigt :)
Vi har blivit bjudna på fredagsmys hos sonens familj - trötta efter resan känns det toppen :)
fredagskram

sinneskatten sa...

Det ser riktigt smarrigt ut, men som många av oss borde hållas oss lååångt ifrån.

anemonen sa...

Jaha Maxis kaffeteria besöker jag nog i morgon någon gång. Där har jag fikat några gånger. Fina bilder du visar som alltid.Tack

Pysselfarmor sa...

Ja fredagar är den underbara dagen när man har hela helgen framför sig
;-)

Jag är så beviljad att det är sambon som fredagsveckohandlar - jätteskönt.

Vi har nog mera lördagsmys än fredagsmys...eller kanske är det fredagsmys nu när jag snart tar mig en whiskey......jag tror jag har litet ont i halsen...host host
;-)))

som vanligt tjusiga bilder hos dig...elegant touch på dem!

Anneli - A'la Foto sa...

Menar du att handla mat på maxi är ett intresse? Jag avskyr att handla och önskade att jag kunde få det hemkört utan att behöva gå in i en affär någonsin mer!!

Läcker mat och så fina tulpaner!

Ha en skön helg!

Anneli - A'la Foto sa...

Menar du att handla mat på maxi är ett intresse? Jag avskyr att handla och önskade att jag kunde få det hemkört utan att behöva gå in i en affär någonsin mer!!

Läcker mat och så fina tulpaner!

Ha en skön helg!

Anitas Blogg - Malta sa...

Härligt att se bilderna av dina Fredagsnjutningar och intressen. Det där med att storhandla ser jag mer som ett nödvändigt ont. Men eftersom man måste så är det väl lika bra att försöka njuta även av det. Fast det tror jag dessvärre inte att jag fixar. Avundas lite ett glas rött. Har alkoholförbud sen en vecka då jag startade min behandling som ska pågå ett år. Hua. Önskar dig en riktigt trevlig helg och tack för dina fina rader hos mig.

Marit Johansson sa...

Det där ser ut ungefär som min fredag, var och veckohandlade på stormarknad och fikade faktiskt en semla när jag kom hem!

4U2 sa...

Verkligen fint avbildade, dina intressen! Mat, just nu äter jag hellre än lagar :) Stor kram till dig!

Pialotta sa...

ja, absolut ett Jättestort Intresse jag har ;)

Pialotta sa...

Det är en gammal hederlig skivspelare :)

Jah Hollis sa...

Det är jordnära och trevliga intressen du har. Och att du tar bra bilder vet vi ju. :-)

Anonym sa...

Du har mycket här som passar in på mig också, och du berättar på ett trevligt sätt.