tisdag 10 januari 2012

Öppna ditt Fönster ...


Öppna ditt Fönster.. Släpp in lite ljus :)


Alla sätt är bra :) Att lufta inte bara sängkläder ...
Att lufta sina Tankar, få ut allt som trycker ens Tankekorn
som bara ligger där och oroar till ingen nytta.

Tänk om vi människor kunde öppna upp lite mer ..
Tala om vad som egentligen stör.
Jag tror på Öppna Fönster både rent konkret och sinnligt.
För tänk så mycket Oreda slutna Fönster kan ställa till det.





Eller vad Tror eller Hur tänker du?

13 kommentarer:

Erik "Semlan" sa...

Vilket härligt bidrag till temat. :-)
Lite kyligt, men vädra lite kan vara bra så man får in frisk luft. ;-)
Intressanta tankar, snygga foton.

Sussie sa...

Jag tycker att du är så klok och dina bilder är så vackra :)

Beppan sa...

Vackra fönster - gillar särskilt det där med den skira vårgrönskan. Längtar....

Visst vore det bra om alla hade förmågan att öppna upp - lufta sina tankar. Då kanske vissa inte behövde puckla på omgivningen för att få ut frustration och annat elände.

Synnøve. sa...

Att få öppna upp fönstret eller balkondörren den första gången efter en lång vinter är så härligt.
Det är samma sak med tankar man har. Att få utbyta dem med någon annan känns så befriande.

Nu ska jag ta och hänga ut sängkläder på lufting på torkvindan. Solen skiner och det är 8-10 minus... Blir gött att krypa ner i till kvällen det :)
kram.

Malys krok sa...

Så stilig! Alltid godt med frisk luft! smart løsning hos deg!
Takk for din søte kommentar! -Margit

Monica sa...

Härligt att släppa in lite frisk luft;-)))fina fönster.
Om jag väntar ett par minuter öppnas din sida upp, konstigt att det ska vara så segt.
Ha en bra dag/KRAM

BP sa...

Fantastiskt fint bidrag till temat både med bilderna (som vanligt, är ju bortskämd här:-)) och texten.
Ja inte blir man lycklig av att vara tillknäppt. Själv är jag en öppen och glad skit så jag skulle nog uppfylla din önskan;-)

PS. Låten ska jag lyssna på ikväll,, man vill ju inte störa sina arbetskamrater med musik;-) DS

Cecilia Artista sa...

Snygga bilder och tänkvärd text Pialotta! Jag håller med dig - öppna upp fönstren!

eli bella sa...

Vakre bilder og en flott bygning.

eli bella sa...

Vakre bilder og en flott bygning.

Eva Trillian sa...

Fina bilder, fint inlägg med texten! Och öppna fönster, på alla sätt, är bra... om klimatet är rätt ;-)

ormbunke sa...

Ett stort tack och kram till dig för din fina text och bilder.
Skönt att du skriver det som man själv tänker men inte kan beskriva med ord.
Jag och gubben har också njutit av musiken.Ha de gott. Anita

Saija KryptoNell sa...

Underbart tegel på första fotot! :)