tisdag 3 januari 2012

Tisdagstema/Nyår ..

Tisdagstema/Nyår ..

Min Nyårsafton tillbringade jag hemma med min man ..
På dagen var vi en sväng hos min mamma på Äldreboendet.
Tog en fika med henne och önskade Gott Nytt År.

Senare lagade jag en fantastisk meny och vi bara njöt av
varandras närvaro  mannen och jag helt själva.
Vi har gjort det de sista åren .. lugnt och skönt :)

Som alltid ser vi på Grevinnan & Betjänten på TV ;)
Nyår på Skansen & Jan Malmsjös nyårstal.

Öppnade till 12-slaget en flaska skumpa och tittade ut på balkongen..
Som vanligt alldeles för mycket fyrverkeri som i mitt tycke
är helt onödigt .. ställer till en massa eländes elände..
Nä fram med de vackra lyktorna istället
 och jag tror det blir så i framtiden.

Å här sitter jag o gottar mig ;)


Som sig bör ringer mobilerna och vi sms-ar och MMS-ar
till våra barn för att önska Allt Gott :)


Det kommer en morgondag och då är det skönt att vakna upp
till en ny dag fri från alla bekymmer med ångest och huvudbry:)


Så får det bli ... mannen min är inte så glad att vara med på bild ;)

10 kommentarer:

Leena sa...

Ett skönt sätt att fira in det nya året. Och håller med dig om att det skjuts galet mycket raketer, tänk vad mycket pengar som bränns på kort tid ... Fast lite fyrverkeri är ju kul att se men vi själva skjuter upp inga.

SigridfraEnget sa...

Mysigt firande!

anemonen sa...

Ser ut att ha varit fin fint hos dig. Lugnt och skönt precis som här. God fortsättning.

ormbunke sa...

Ni har också som vi haft en lugn och skön nyårsafton med bara varandra.Det kändes riktigt skönt. Vi lyxade förstås inte till det så mycket med maten. Skulle ta det lugnt även där. Men det blev den rosa champagnen"Veuve Clicquot" genomgående.Ha de gott och njut av dagarna. Kram. Anita

Monica sa...

Gottarbilden gillar jag, det har du gjort dej förtjänt av;-))))
Vi hade också en lugn och spik nykter Nyårsafton;-)
Ha det bra/KRAM

eli bella sa...

Så enig, høres ut som herlig feiring. Godt Nyttår.

Carina sa...

Härligt sätt att fira in det nya året på! Väldans stämningsfullt...
Gott nytt!
Kramen.

BP sa...

Ytterligare ett sådant fint, varmt och personligt inlägg av dig Pialotta. Undrar om den sista bilden föreställer fjolårets största kaloribomb;-)

Maken är inte heller sugen på exponering på bloggen - ja inte jag heller om jag tänker efter,-)

Anonym sa...

Den där glass-efterrätten ser överjordiskt god ut :-) Så fina bilder du tagit från er nyårsafton.

Pysselfarmor sa...

Ja nyårsafton har vi alltid vikt för oss själva...det är så sköööööönt! Fyrverkeri behöver vi inte köpa - det skjuts något så "hemskt" runt omkring oss. Nej tacka vet jag när vi är på gården i Lappland....då är det knäpptyst ute! ;-))

Det röda som såg ut som ett hjärta på himlen är en rispappersballong så fina! Sådana ska vi skicka upp massor nu i januari när vi åker till Thailand....yngste sonen gifter sig där. Ska bli så skojigt!
Nej hans blivande fru är inte thailändska......

Gott med skumpa och god mat!
God fortsättning på året!