onsdag 26 oktober 2011

Konstig Konst ..


Ordlös Onsdag/Konstig Konst ;)





20 kommentarer:

Pialotta sa...

Tittar man uppåt när man strosar runt på Helsingborgs smågator, så kan man se både Blues Brothers & Elvis på takhöjd :) Konstig Konst ;)

SoF sa...

Haha - man kan ju inte förbjuda musik. ;) Särskilt inte Blues brothers.
Å jag kan inte förstå hur vi som varit så många gånger i Helsingborg aldrig har sett de där figurerna...!?

SoF/blindstyre och OO

Fru Vallmo sa...

haha, den store Elvis and the blues brother on the roof! Härligt!

anemonen sa...

Tänk jag har missat dem. Hur bra som helst. Tack för att du visar.

Maria lundmark Hällsten sa...

Mer av sån där konst vill jag se på våra hus, det skulle piffa upp en hel del.

Malys krok sa...

Dette var virkelig flott og uvanlig kunst!

Takk for hilsen! Det jeg viser er en og samme figur, over og under, og det er Kjersti, min datter, som brettet for mange år siden! -Margit-

Erik "Semlan" sa...

Festligt! Så snygga figurer. :-)
Blues Brothers är klart sköna, filmen är grymt bra. ;-)
Nu har jag ett nytt inlägg på bloggen som berättar om mitt konstiga konstverk. ;-)

Cecilia Artista sa...

Ha ha, underbart Pialotta!
Ray Charles och dessutom Elvis! Vad kan man mer begära.

Dessutom är ju skulpturerna helt underbara där på taket!

Ingrid sa...

Snyggt som vanligt hos dig!

Min konstiga konst är en affisch av ett Hundertwasserhaus som vi var och säg på i Wien och det huset är verkligen ett konstverk.

Kram Ingrid

agnetha sa...

Vad häftigt! På vilket tak finns dessa figurer? Urcolt. Sedan är det inte fel med lite musik. Här står radion på från morgon till kväll. Jag tycker de känns hemtrevligt.

LissenTo sa...

Den teatern ser ut att vara både fart på och en massa musikglädje.
Har du varit där?

Ibland kan jag tycka graffiti är snyggt och på bild kan det nästan bli bättre. Men ibland blir jag bedrövad när man sprayat fula krumelurer på nymålat.

Ha en fin vecka. // Lissen

Marja sa...

Oj, den konstellationen skulle jag vilja se!

B i r g i t t a sa...

Hoppas jag hittar denna konstiga konst i morgon när jag ska till Helsingborg :)
Festligt så det förslår :)
Ha en fin kväll!

- ma - sa...

Kul kunst, det der! Flott!

BP sa...

Du tittar upp!!! Ja å då upptäcker man sådan konstig konst!!! Överlägset bästa bidraget så här långt:-)

Kerstin: sa...

Det var verkligen häftig konst. Det gäller att se upp .... ;=)

Rimkogeren sa...

Jeg må til Helsingborg - Jeg er dybt fascineret :-)

Bildgatan sa...

Superläckert även om det kan tyckas konstigt med Blues Brothers och Elvis rockande högt upp på ett hus i Helsingborg.

Anni sa...

Konst att faktiskt bli glad av - till skillnad från tops i gips ...

Anonym sa...

TÄNK vad mycket man går miste om när man går och tittar ner...
Fast i kyrkor brukar jag göra tvärt om, titta NER! ALLA går och tittar upp, men kyrkor har ofta helt fantastiska golv som man lätt missar!