fredag 28 oktober 2011

Fredagstema/Slätt ..



Fredagstema/Slätt ..

Jag har fixat till Foto på alla barnbarnen rätt o slätt :)

Jag skrev ut på min skrivare några foton på Elias (minstingen)
i svartvit och skulle testa på matt fotopapper .. blev så där.
Men vid närmare eftertanke så tycker jag de blev rätt coola
i alla fall .. Tanken är att sätta på dom i bildhållare
utan ramar på väggen i datorrummet.


Så fixade jag till mindre fotoposters på Smartphoto.se ..
Det blev rätt många (27 st),
men 14.95:- (20 x 27/30 cm) st är ett bra pris.

Tanken är att rama in dom och ställa på fotobänkar
så slipper tavelspikar fördärva väggen :)



Tänker så klart klippa bort de vita o pyssla
med lite olika storlekar på ramar ..
Jag gillar foton på barnen i vanlig miljö, naturligt i vardagen liksom :)
Det blir säkert kanonbra rätt o slätt  ;)

Så kom min beställda fotobok 2011 med alla barnbarnen oxså idag.
Det är så lätt att foton bara hamnar i mappar på datorn
eller på minnen .. sen ligger de bara där och talar sitt tysta språk.

Annat var det förr, då var man duktig och klistrade in foto
i fotoramar .. sedan kom plastfickorna.

Jag har säkert 25 album som jag dammar av ibland och
alla minnen kommer tillbaka från när barnen var små
fram till tonårstiden .. sedan fixade de sina egna album.

Släta Foton Rätt och Slätt .. så får det bli ;)

 

17 kommentarer:

Kerstins foto sa...

Bra tolkning. Det är ju så himla kul att jobba med bilder, inte bara att fota och redigera utan att även göra det du gjort. Fotoböcker har jag gjort några, men än har det inte blivit många bilder framkallade. Bra idé att göra det själv.
Ha en fin fredag.

sinneskatten sa...

jag håller verkligen med dig. alla dessa fiton som ligger i datorn visst är det en kul ide du har. jag har funderat på en digital fitoram men änn så ligger det bara på funderingsplanen. och en fotobok är i samma planering. kanske snart om det möjlogtvis lugnar ner sig lite i mitt liv.

Skaparglädje sa...

Dina foton är släta och fina, skönt att kunna beställa fotoböcker.
Kram!

Leena sa...

Egna foton är kul att ha framme och också att göra fotoböcker av. Och dina svartvita blev ju kanonfint! Jag har precis gjort en fotobok från vår senaste resa, den dimper väl ner här nästa vecka. Och när jag ändå var i gång så gjorde jag en till på en äldre resa, den ska jag skicka iväg idag. Så enkelt att ha i bokhyllan och ta fram om man vill berätta för någon. Ha en skön helg!

Anni sa...

Det var minsann en klurig lösning! Jag har också börjat göra fotoböcker, men det tar ju sin lilla tid och layouten ska bli bra. Värst är det med alla gamla foton som antingen är dia eller papperskopior - när tar man fram diaprojektorn nuförtiden?

ClickSnapShot sa...

Ååååå... vilka söta barnbarn du har. Brilliant tolkning! Lycka till med fotobocken! Det blir säkert bra! Ha en trevlig helg!

Lena sa...

Fiffig tolkning. Kul att få lite ordning på sina foton. Håller med...det är lätt att dom bara ligger där i mappar...dåligt sorterade så man knappt hittar.

Erik "Semlan" sa...

Det var en fiffig lösning på temat. Blir klart annorlunda när bilderna kommer på papper eller i album.
Inte alltid resultatet blir riktigt vad man tror. Kul inlägg. :-)

anemonen sa...

Oj vad fina bilderna blev. Javisst är barn sötast på foto i den miljö de trivs i och när de ovetandes blir fotade. Annorlunda och trevligt bidrag.

Bitten sa...

Finurligt tolkat och jättesnygga bilder. Det blir säkert jättebra.

Nett sa...

Så fint det blev :)
Jomenvisst hade vi fikakorgen med oss :)

SigridfraEnget sa...

Oj, va snyggt tolkat!

LissenTo sa...

Du engagerar dej verkligen i barnbarnen, så glad dom måste bli att se bilder på sig själv. Och föräldrarna förstås.

Härliga bilder.

Ha en finfin helg. // Lissen

BP sa...

Kul tolkning. Å vilket jobb du har lagt ner!!!
Minns fotoalbum precis som du, de står i hyllorna och samlar damm. Sedan fem år tillbaka ligger allt i mappar på datorn. Synd och trist egentligen.
Åt andra sidan har vi inte ens plats med en fotovägg. Eller jo, om man bytte ut tavlor mot foton så. Åt andra sidan är mina foton nog inte värda att hängas upp på väggen heler. Så det är nog bra som det är.

Mimmi sa...

Jag har scannat in en massa foton på mina barn när de var små ..det gjorde jag idag .det var jätte kul att få se dessa bilder på datorn :)
Det var fina bilder här också ser jag .men dina var nog bättre än vad mina var :)
kram/Mimmi

Mona sa...

Smart lösning. Jag tycker också det är mycket roligare med barn och djur, eller vuxna också för den delen, i sin naturliga miljö. Jag har några bilder på mig själv som liten. Dom är tagna hos en fotograf och jag sitter vackert med knäppta händer i knät. Hur naturligt är det?

Jah Hollis sa...

Släta och fina kopior. Uppskattat att ha som minnen.