torsdag 7 november 2013

I Like NOT ...


I Like, jag gillar INTE varken Cykeltjuvar eller Robotar :(

För ett par veckor sedan, blev jag bestulen på min älskade cykel.
Att inte människor kan låta bli andras egendom ... blev riktigt förbannad,
när jag kom ut från mammas äldreboende och min cykel var puts väck.

Samma gäller Robotar , som tagit sig in i min Blogg här och slängt in
en hel dröse nästan oläsliga kommentarer.
De syns inte i kommentarsfältet, då jag lagt in i inställningar om Spam,
men jag får mail var gång de lagts in ....
Väldigt otrevligt :(
Jag tog bort inlägget det berörde och satte in åtgärder, men
eftersom de upphörde någon dag, så tog jag bort Ordverifereringen igen, då en del
uppfattade det som obekvämt.
Nu har jag åter fått in Robertmail igen på mitt senaste inlägg.
Satt in åtgärder igen ...
För  Anita och Linnea, jag ser era inlägg i mail jag får.
Anita Malta syns i bloggen.
Vi får se hur det funkar, annars vet jag inte om jag vill ha bloggen kvar ...

11 kommentarer:

Pialotta sa...

Testar att kommentera ..

Beppan sa...

Trist med både cykelstöld och robotkommentarer.

Jag har också fått en massa konstiga kommentarer, men än så länge fastnar dom i spamfiltret. Bara att radera därifrån. Gillar inte att behöva ha spärrar för vettiga kommentarer.

Monica sa...

Kan det ha med Google att göra har aldrig haft problem på Bloggplatsen.
Ja fy fan för dessa långfingrade idioter, hoppas den var försäkrad.
Ha en bra dag/Kramen

Anonym sa...

Så himla trist. Varför kan inte folk lära sig skillnad på mitt och ditt. Suck!!! Och vad gäller alla dryga kommentarer... jag har haft jätteproblem med dom men vips så bara försvann det eller mer exakt... hamnar i spamlådan. Dock tycker jag att det gått i perioder och just nu, peppar peppar... är det lugnt hos mig. Försök hålla ut men jag har haft samma tanke som dig när det var som värst. ha en bra dag trots allt!!

Anita - Malta sa...

Tycker riktigt synd om dig som måste brottas så med bloggen när bloggen är något som ska vara kul. Hoppas verkligen att det löser sig och att du inte ger upp. Vill ju fortsätta att kunna följa dina öden och äventyr med alla fina bilder.

Att du dessutom blev av med cykeln är sorgligt. Fattar inte hur vissa människor är funtade som inte kan se skillnad på mitt och ditt. Ingen respekt har de alls för andra människor. Har själv en cykel men inte här på Malta. Älskar att cykla men här finns inga cykelvägar. Tycker det är ett perfekt sätt att ta sig fram och samtidigt få lite motion. Min cykel står inlåst i en källare i Stockholm. Brukar använda den vid mina besök "därhemma".

Kram till dig tjejen !! Håller mina båda tummar för att du ska få ornding och reda på det som nu är störande i vardagen.
...och cykeln, kan ju bara hoppas på att du en dag ser den som stal den komma cyklandes på din cykel. Ge honom en riktig känga ;-) Fast när jag tänker efter kan den ju vara såld till någon oskyldig stackare. Hmmm..

B i r g i t t a sa...

Fy så trist! På wordpress kan man ställa in så att kommentarer inte visas förrän avsändaren har en tidigare godkänd kommentar.
Hur blir det om du ställer in så att man måste vara inloggad?
Tråkigt också med din cykel!

Anonym sa...

Fyfyfy flör tjuvar, ohh så ledsen jag skulle bli om någon snodde min cykel... Jag har en del spam på min blogg, men det fastnar i spamfiltret. Där ligger de tills jag raderar dem. Bra att de inte bara tas bort eftersom det händer att även andra, "riktiga" kommentarer fastnar där. Men hellre det än att mitt kommentatorsfält ska bli fyllt av skumma avsändare och reklam...

Eva Trillian sa...

Robotar är inte kul ALLS. Men ordverifiering är ju inte dåligt - krångligare för en del att kommentera kanske, men vi vet ju alla anledningen så det kan vi väl stå ut med!?

Yvonne sa...

Så himla irriterande! Jag får ju en del skräp - just på gamla inlägg! Hoppas du får bukt med det här...

BP sa...

Fy f******n för båda delarna. Man blir liksom bara störtförbannad!

Marit Johansson sa...

Hatar verkligen skräpkommentarer.. hade problem förr med det men det har löst sig nu tack och lov!