tisdag 27 december 2011

Onsdagstema /Sladder ..


Onsdagstema/ Sladder ..
Synonymer för det ordet  är ..

Skvaller, förtal, pladder, struntprat, prat, snack, 
snicksnack, snatter, slidder, sliddersladder

Här sitter jag och testar nya mobilen ..
Tar foto alltså helt ovetande om att 
ett av barnbarnen fått tag i min Nikon ;)

Nu pladdras det säkert vilt här ..
Aha, är det så hon ser ut (För er som inte hade en aning alltså) ;)

*********************

Vissa protesterar vilt genom att göra vad de kan
för att dölja sina ansikten  ..
Risk för Sladder/prat/snack ut i vida världen ;)


Vill inte va med på bild .. helt enkelt.
Snicksnack om hur söt denna lilla dockan/Olivia är :)


- Jag tror jag flyr fältet ;)


- Hjälp mig farfar ..


I köksregionen snackas det .. vild konversation mellan
Tuvan & Wilmer hur köksinredningen kan ändras ;)


- Om vi gör så här  ..


- Eller så här .. nä nu får du va med här Tuva ..


- Så blir det bra ..


- Nääää, finns det ingenstans jag kan gömma mig
för att slippa Sliddersladdret .. men om jag blundar 
och äter upp min Tomtegröt .. funkar det då?


Kanske liten aning långsökt.. men ändå ,)

11 kommentarer:

BP sa...

Herregud vilket INLÄGG Pialotta! 100% är ju en underdrift!!!
Nu trodde jag ju att du var blond, men det är du alltså inte... längre;-)
Å så himla kul att ditt favomärke också är Esprit:-)

PS. Undrar ibland: Du och jag är ju väldigt olika - du är vacker, kvinnlig och finklädd. Jag är inte speciellt vacker, lite killigt och aldrig finklädd. Men vissa saker har vi gemensamt. Himla kul faktiskt!!!

B i r g i t t a sa...

Sladdar blev sladder ;) så det kan bli men ett himla trevligt inlägg är det :D
Ha det gott med alla barnbarnen!
I morgon kommer jag att ha de tre yngsta här hos mig 3-5-6 år
kram

Kicki sa...

Med ändring av en bokstav så får det en helt annan betydelse!:)...Bra blev det!

Annemor sa...

Så flott en tolkning og en nydelig billedserie.
Takk. Det gjorde godt i øynene.
Ha en fin onsdag

Erik "Semlan" sa...

Varför inte?
Sladdar kan lätt bli sladder, där klurade du till det med bokstavsbytet. :-)
En massa bilder bjuder du på också!
Kul, ha en skön onsdag. :-)

Anonym sa...

Din sladder/sladdar svit med roliga foton och säkra kommentarer skrattar jag varmt åt, den är skitkul! Tack för den och ha riktigt goda mellandagar!

ormbunke sa...

Gulliga bilder på barnbarnen. Ja barn behöver inte bli gamla förrän de kan allt om den nya tekniken.
Ha en bra fortsättning. Kram. Anita.

judotter sa...

Det blir så mkt bättre om man ändrar en bokstav.
oo släkten fick du med....

Monica sa...

Härliga bilder, man gjorde sej bättre på bild förr i tiden kanske därför man är lite doldis HIHI
Kramen

Elisabeth sa...

Härligt inlägg och fina foton!! Ha dé!

Pialotta sa...

INTE alls så konstigt det blev en del förvånade ögon här, Ha, ha.. jag läste temaordet som SLADDER .. i min iver att skriva upplägget;) :))))) Ja, jag säger då detta :)