torsdag 12 april 2012

Fredagstema/Vägval ..


 Fredagstema/Vägval ..

I Åhus hamnpromenaden  ser det ut så här ;)
Nog kan man bli lite virrig av att bara se vägvisarna.
Vad den har för syfte vet jag egentligen inte.
Kanske den vill visa olika länders båtar som besöker hamnen.
Lossar och lastar för vidare framfart ...

Rask promenad mot vägvalet som i detta fallet
är Glassbåten .. Mmmm jättegod glass:)


Vägvalet mellan motorbåt & segelbåt ..
Tja jag väljer segelbåt.


Om jag hade möjligheten att välja mellan
olika boenden .. Ingen tvekan, det vägvalet är lätt
som en plätt .. ett av de vackra husen belägna vid hamnkanten.
Kalasdyra kan jag meddela.







18 kommentarer:

Mona sa...

Jag tycker vägvisarna är lite kul. Här kan man ju lätt räkna ut vad klockan är i Vancouver om man vill ringa dit ;-) Fina foton. Gillar det gammaldags stuket på bilderna.

Pumita sa...

Precis som Mona gillar jag såna här vägvisare! Har sett en med ett tjugotal olika destinationer i hela världen (och km, inte timmar). Gillar 60-talsredigeringen, snyggt!

Kerstins foto sa...

Jag gillar såna här vägvisare, man får fort en uppfattning om hur stor vår värld är. Härliga bilder till temat.
Ha en fin fredag, Pialotta!

Monica o Jacob sa...

Vägvalet till glassbåten är nog inte svår att ta, bra bilder o text till
temat;-)
Ha en skön helg;-)
KRAM

Skaparglädje sa...

Trots de olika vägvalen du visar, så har du inte svårt att bestämma dig, du vet vad du vill.

sinneskatten sa...

Livet är fullt av vägval, och det gäller att hoppa på det som är bäst för just mig eller dig eller???
Fina bilder och redigeringen är så fin.

Leena sa...

Det var en central plats i världen, i första bilden ... :) Och visst är det lätt att göra sina val men tyvärr är de inte alltid genomförbara. Om man bara slapp tänka på pengar så vore det mycket enklare! Husen skulle jag också mycket gärna bo i ...
Ha en fin helg!/Leena

ormbunke sa...

Kul med vägvisarna. Har också strosat där och ätit glass. Skön promenad och fin utsikt. Ha de gott i helgen. Anita

4U2 sa...

Ja du, bo vid vattnet är och förblir min dröm :)

Anni sa...

Tänk vad jag hade blivit snopen om du fångat mina föräldrar på bild, de var i Åhus för någon dag sedan! Annars tycker jag nog att det fortfarande är lite kallt för glassbåten, men snart är det dags igen!

anemonen sa...

Ett bra val du har gjort. Vacker plats det här. Drömstället att bo på.

annette sa...

Gillar sådana vägvisare, skulle utan tvekan välja Bombay, låter så spännande och för mej oupptäckt;)

Misswhatsit sa...

Att alla vägar bär till Rom har man ju hört, men här var det många destinationer:)

Anitas Blogg - Malta sa...

Många vägval här men svårt att välja verkar du inte ha. Så ska det vara. Bra att veta vad man vill här i livet. Fina bilder och passande text därtill.

Pysselfarmor sa...

Rolig skylt i första bilden...den skulle jag nog bara "stövla förbi" och följa med dig till glassen!

SigridfraEnget sa...

Jättehärlig tolkning! Dom husen vid hamnen är nog dyra, det tror jag på

Jah Hollis sa...

Tidsangivelsen till Bergen (om man nu menar Bergen i Norge) är något mystifierande. Åhus är populärt att bo i bland arbetskamraterna.

Anonym sa...

Fina bilder från Åhus, vi har gjort vägval där och kört fel...det kanske hade varit bättre med båt. Gillar vägvisarna, det här med tiden i Bergen (se ovan) jag undrar, har de samma tid som vi? alltså +0