onsdag 28 mars 2012

Onsdagstema/Lunchställe ..



Brödboden i min stad Kristianstad, finns det fantastiskt
gott bröd, både matigt och kakigt.

Jag tar då och då en "matrunda" in dit både för det är
trevligt att fika där och för att handla hem något gott :)
Ett gammalt bageri som fått nytt liv under de senaste åren.
Utanför på Lilla Torg,  finns det oxså en uteservering,
då det är Sol & Vår & Sommar.
Trevligt  Café i gammal stil :)


Här sitter minsann min allra bästa vän ..  sedan många år tillbaka
och gestikulerar med kniv och gaffel ;)






Så får det bli ..


15 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Där ser det mysigt ut och en väldans massa gott har de. Tur att jag sitter och äter frukost nu
;-))

Monica o Jacob sa...

Vilka mackor, mums;-)
Ha en bra dag/KRAM

Erik Semlan sa...

Smörgåsarna ser jättefina ut. :-)
Där kan man slå sig ner och äta en god macka! Vid Lilla torget, jaha.
Snygga interiörfoton du tagit från Brödboden.
Har de gott kaffe? Rätt dumt att fråga det, du går väl aldrig till något ställe där kaffet inte är gott. ;-)

ormbunke sa...

Ja då vet jag var du hittar dina härliga bakverk. Ha de gott. Anita

BP sa...

Vilken tajming att jag läste ditt inlägg just nu, före lunch! Blev riktigt hungrig nu.
Älskar gamla, hederliga bagerier som gör allt från grunden (ditt bageri är ungefär som mitt stamhak här). Det luktar så himmelskt och smakar såååå gott.
Ingen Martin Olsson för min del iaf.

B i r g i t t a sa...

Gott bröd är så himla gott!!! Läckra lunchmackor :)
Ha det gott!

Lena sa...

Verkar vara ett mysigt ställa att få sig något ätbart!

Nilla sa...

Det ser trevligt ut...och trevligt att fika med en vän.
Kram

Annemor sa...

Nam. Nå har jeg fått enda et tips om et bra lunsjsted.
Flotte bilder.

Leena sa...

Ser härligt ut att fika med bästa vännen! Jag var helt beredd på att det skulle vara kaffe med i din lunchbild och det blev ju inte så fel ...

Marit Johansson sa...

Det är trevligt med fikaställen som har lite mer gammaldags stil, mycket mysigare än "Waynes"!

SigridfraEnget sa...

Va mysigt!!

llhertz sa...

Det där är ett café att älska!
Bröd och bakverk får jag aldrig för mycket av.
Så är det bara :)
Givetvis har jag klickat upp bilderna för att kolla in sortimentet, klart godkänt ;)

Mia sa...

Du har verkligen dina små smultronställen, vad härligt!!!! Kram på dig, Pialotta...

LissenTo sa...

Så trevlig med riktiga fik, med gott bröd. Mumms.

Vårliga hälsningar,// Lissen